
Research Agents kunnen de kosten voor onderzoek met 95% verlagen
Deep Research is een onderzoeksagent die autonoom een onderzoeksrapport opstelt; minuten werk i.p.v. dagen, gewoon met prompting
18.12.2022
Grote retailers spelen steeds meer in op de mogelijkheden van Non-fungible tokens (NFT’s). Naast Nike, Walmart en het moederbedrijf van Pringles, heeft nu ook Starbucks aangekondigd te gaan werken met de digitale eigendomsbewijzen. Zij gaan namelijk NFT’s inzetten als toevoeging aan hun Starbucks Rewards loyalty programma. In het nieuwe programma – genaamd Starbucks Odyssey – kunnen hun klanten meedoen aan ‘Journeys’. Wanneer een reis is afgerond, ontvang je hiervoor een ‘reisstempel’ als NFT (Journey Stamps) en Odyssey Points. Met deze spaarpunten krijg je toegang tot speciale diensten van Starbucks. De punten zijn te verzilveren voor barrista-cursussen, evenementen op speciale Starbucks locaties of zelfs reisjes naar de koffiebonen plantages in Costa Rica.
NFT’s zijn onder andere bekend geworden van de apenplaatjes en de astronomische bedragen waar deze voor zijn geveild. Zoals dit artikel impliceert gaan NFT’s veel verder dan dit. NFT’s staan voor uniek digitaal eigendom en kunnen voor van alles en nog wat gebruikt worden; in de digitale wereld, maar ook daarbuiten. De NFT’s van Starbucks worden uitgegeven op de Polygon-blockchain.
Onze laatste artikelen over Artificial Intelligence | Crypto & Blockchain
Deep Research is een onderzoeksagent die autonoom een onderzoeksrapport opstelt; minuten werk i.p.v. dagen, gewoon met prompting
Sinds de lancering van ChatGPT haalt de tool bijna dagelijks het nieuws. Hoewel deze ontwikkeling ontzettend hard gaat, zijn er nog genoeg juridische en ethische vraagstukken rondom de inzet van AI’s als ChatGPT. Concrete voorbeelden hiervan bespreken we in dit artikel.
Documenten met betrekking tot regelgeving zijn vaak enorm. Of het nu gaat om risicorapportages, nalevingsverslagen of interne audits, het doornemen van deze documenten is meestal een tijdrovende bezigheid. Voor veel financials is het een terugkerende uitdaging om in deze rapporten snel de belangrijkste informatie te vinden. De inhoud is vaak noodzakelijk, maar soms lastig om in één keer overzichtelijk te krijgen zonder elk detail door te spitten.